Wszystko o wyspie handlowej cz.3

Tradycyjne sposoby promocji sklepu stacjonarnego w dzisiejszej rzeczywistości handlowo-usługowej okazują się często niewystarczające. Niedostateczne zadbanie o promocję naszego biznesu sprawi, że utonie on w morzu wielu innych, podobnych przedsięwzięć. Pomysłowym rozwiązaniem są modne od kilku ostatnich lat wyspy handlowe usytuowane w galeriach. 

Dla kogo wyspa?
Istnieje kilka typów biznesów idealnych do usytuowania na wyspie handlowej. Znajdują się zarówno w obszarze sprzedaży towarów, jak i usług. Jakiego rodzaju sklepy warto promować za pomocą wyspy w galerii handlowej? Otóż okazuje się, że powodzeniem cieszą się zwłaszcza herbaciarnie i kawiarnie – nie tylko te serwujące napoje, ale także takie, które sprzedają kawy i herbaty na wagę oraz w opakowaniach. Pięknie zapakowane, pachnące produkty przyciągną klientów przemierzających pasaż handlowy, nawet w pośpiechu, a w okresie świątecznym staną się miejscem, w którym zakupią oni prezenty. Artykuły sezonowo to oczywiście jeden z najlepszych kandydatów do umieszczenia na wyspie – wyjście naprzeciw aktualnym potrzebom zakupowiczów zawsze się sprawdza. Dużym zainteresowaniem cieszą się także punkty oferujące różnego rodzaju akcesoria, np. do okularów albo do urządzeń, takich jak drukarki czy telefony komórkowe. Wiadomo jednak, że potrzeby pojawiają się niekiedy dopiero, gdy zobaczymy jakiś produkt – tak może zadziałać wyeksponowanie na wyspie artykułów typu hand made.
Nie tylko sprzedawcy znajdą dla siebie miejsce na wyspie pośrodku pasażu galerii – z tej opcji mogą skorzystać także osoby świadczące usługi prawne lub innego rodzaju usługi doradcze.
Prowadzenie sklepu meblowego kojarzy się z dużą przestrzenią konieczną do ekspozycji poszczególnych modeli. Alternatywą może być wyspa, na której pracownik zaproponuje klientowi rozwiązania z katalogu i przyjmie zamówienie na indywidualny projekt.  

Zysk i reklama
Promocja sklepu stacjonarnego nie musi ograniczać się do Internetu i marketingu szeptanego. Jeśli dopiero rozkręcamy biznes i zależy nam na promocji, która będzie działała bez naszej pomocy, warto zastanowić się właśnie nad wyspą handlową. Stoisko codziennie mijają setki klientów – nawet jeśli danego dnia nic od nas nie kupią, zostaniemy zauważeni i zapamiętani. Wyspa to promocja bez inwestowania w promocję.

 

Kategorie: galeria handlowa,