Trudna przyszłość krakowskich galerii handlowych

Jak się okazuje nie wszystkie krakowskie galerie są chętnie odwiedzane przez ludzi. Klientów ciągle brakuje na przykład w Plazie. Wydaje się że to centrum handlowe z dnia na dzień praktycznie pustoszeje. W Krakowie galerii handlowych jest wiele, być może to już ten moment, gdzie klient zaczyna mieć ich przesyt, i tym gorszym, w gorszej lokalizacji, mniej atrakcyjnym grozić będzie zamknięcie.

Plaza – przykład upadającej galerii handlowej.

Idealnym przykładem podupadającej galerii handlowej w Krakowie jest właśnie otwarta 12 lat temu na Dąbiu Plaza. Na początku być może odwiedzana przez klientów chętnie i częściej – mogło być to wpływem jej „nowości”, gdyż teraz niestety klienci przychodzą do Plazy coraz rzadziej.
Wiceprezes Instytutu Analiz Monitor Rynku Nieruchomości – Jarosław Czerski, został zapytany jaka jego zdaniem może okazać się przyszłość Plazy? Powiedział on, że niektóre galerie mogą zniknąć, a jego zdaniem pierwsza w kolejce ustawia się właśnie Plaza.

Niestety wchodząc do centrum handlowego Plaza coraz częstszym widokiem stają się puste witryny zasłonięte płachtami lub sklepy w likwidacji. Mimo iż na terenie centrum Plaza jest kino, który wyświetla dwuwymiarowe i trójwymiarowe projekcje to klientów brak. W kwietniu tego roku zrezygnował z Plazy kolejny najemca – Fantasy Park, które było miejscem gdzie można było spotkać się ze znajomymi, pograć w kręgle czy też bilard. I tak właśnie z miejsca, które miało dawać rozrywkę (kino, gry, gastronomia), oraz możliwość zakupów (punkty handlowe) Plaza staje się miejscem pustym i smutnym, które odwiedza tygodniowo mniej klientów niż osiedlowy sklep spożywczy.

Czy galeria handlowa Plaza ma jeszcze szanse?

Z wypowiedzi menager Plazy- Dagmary Strobrat możemy wynika, że przyczyną problemów Plazy jest spowolnienie gospodarcze utrzymujące się w Europie. Tylko z tego co my widzimy – skutki te Plaza odczuwała o wiele intensywniej niż pozostałe centra handlowe w Krakowie.

Pani menager mówi również, że centrum Plaza nie poddaje się, jednak próby pozyskania nowych najemców są trudne. Mimo to wskazuje też na ewidentne plusy centrum handlowego Plaza, którymi są prawie 1,5 tysiąca miejsc parkingowych, prosty dojazd komunikacją miejską, czy też kino. Tylko czy te wskazane przez panią menager plusy wystarczą, aby Plaza utrzymała się na rynku?

Kategorie: galeria handlowa,